Bydlíme na Gruni a tak jsme rádi, že nás kamarád popovezl na skútru na louku pod osadou Vyšní Mohelnice, nad Masarykovo údolí.

Zakrátko jsme se napojili na klasickou cestu od Papežova a po červené stoupali za krásného počasí.

Stáří stíhá mládí. Bělovlasý pán měl zbrusu nové lyže Scott a říkal, že chodí každý týden. Pak že je skialp jen pro mladé a extrémisty.

Vrchol na dohled, i se sjezdovkou, která už pár let nefunguje.

Jen co jsme se dostali nad úroveň lesa, začalo kochání. Vysoké Tatry...

Malá Fatra...

Vrchol zdobí dvě zánovní chaty. Vlevo obnovená Bezručova chata (KČT) a vpravo chata Emila Zátopka.

Poslední kroky k vrcholové mohyle a pohladit hladicí bod.

Údolí Ostravice a vlevo křeben s Kněhyní a Radhoštěm (s vysílačem). no a když mrknete k severu, uvidíte smog a čmoudíky Ostravska a Havířovska.

Proti slunci se zrcadlí hladina přehrady Šance

Pěkné dvojsoší před Bezručovou chatou, jejíž historii zvěstuje tabule. Ale hurá na terasu!

Parádní interiér, nápaditý směrohled a skvělé polévky, Radegast...i svíčková za odměnu!

Sluníčko, bezvětří, docela vyjímečné 4 dny byly v půlce února. Ten pán úplně vpravo je Jiří Stejskalík a hlavně jemu patří díky za vytrvalost a úsilí, které předcházelo povolení ke stavbě chaty i nelehkou realizaci.

Výhled východním směrem, v dáli Babia hora.

Pár oblouků po sjezdovce, šup do lesa a po louce dolů až na Těšinoky a odtud po žluté nahoru na Armaturku a Gruň. Krásný výlet to byl!

Informace o skialpování v Beskydech hledejte na webu http://skialp-beskydy.cz

Kdy by chtěl zkusit skialp a nemá vlastní výbavu, ať se zastaví ve fajne lyžařské speciálce RUMAsport v Ostravici. Možná vám nalejou i ruma, ale hlavně půjčí výbavu - RUžička Martin + MAnestarová Katka!