Sobotní dopoledne na parkovišti Klam­m nás nepřivítá s otevřenou náručí, a pokud ano, je plná sněhu a větru. Ani dva vykřičníky v lavinové předpovědi nepůsobí zrovna lákavým dojmem. To nám ale nevadí. Vybíráme superbezpečnou túru na Gscheideggko­gel a užíváme si pohodového ťapání v lese, kde jsme kryti před zuřením vichřice.

Na vršku sotva poznáme, že jsme na vršku. Gschei­deggkogel (1788 m) opravdu není žádnou výraznou dominantou a zachraňuje nás jen vrcholový kříž a ostatní skialpinisti, kteří si tu sundávají pásy. Prvních pár set výškových metrů si užíváme prašanovou peřinu, ve které mohou krásně plout i takoví neumětelové, jako jsme my a po sněhu se v pohodě sklouznem až do údolí. Je sice ještě hodně brzké odpoledne, ale my si do hor jedeme také odpočinout. V našem mobilním winterraumu spíme, čteme si, vaříme a tento koloběh zvládáme až do rána.

Nejen předpověď, ale i noc plná hvězd napoví, že nedělní ráno bude skvělé. A také že je. Však taky rtuť teploměru spadla pod -10 ºC. Odpoledne se to má kazit, takže už v osm šlapeme směrem k chaloupkám , za cíl máme dnes Leobner. Stopa je šláplá, nad hranicí 1500 m n. m. opět solidní nálož prašanu.

V sedle Leobner Törl na nás zasvítí slunce a dostaneme pěknou facku od silného větru. Ještěže se můžeme brzy schovat v chráněném kotli. Pomalu se blížíme ke kříži a v posledním úseku aby sněhu pohledal. Z vrcholového hřebene je vše sfoukáno a není div, že jsou na té předpovědi dva vykřičníky.

Chvíli stepujeme kolem kříže Leobneru (2013 m) a užíváme výhledy – impozantní je především Lugau­er, přezdívaný též štýrský Matterhorn. Zároveň také špekulujeme, kudy to vezmeme dolů. Četné stopy nás nejdřív nalákají do západních svahů, ale když zjistíme, jak bídný je tam sníh, raději se vracíme a sjíždíme zpět trasou výstupu. Rozhodně nelitujeme! Oproti sobotě je sjezd delší, prudší a zábavnější. Jen co zmizíme z vrcholu, začíná se obloha zatahovat a přichází slibovaný mordor. Tak to máme rádi, aspoň nemusíme litovat, že jedeme pryč.